Pabokrakau.reismee.nl

Dag 1, de heenreis.

Hallo!

Leuk dat je met me meereist!

Gisteravond zijn we aangekomen na een rustige en korte vlucht in de prachtige stad Krakau. Ons hostel hier heet 'Let's Rock!'. Kort na aankomst hebben we de kamers verdeeld over alle studenten die op deze mooie reis mee mochten gaan en hebben we afgesproken op het plein hier om de hoek.

We hebben samen met Dick en Maril een korte wandeling gemaakt naar een gezellig Mexicaans resraurantje waar we met zijn allen een hapje hebben gegeten. Tijdens het wachten hebben we een spelletje gedaan: speeddaten. We kregen een formuliertje met 8 vragen waar wij eerlijk op moesten antwoorden. Toen iedereen dit had gedaan mochten we gaan speeddaten, dit houdt in dat je zo snel mogelijk je 'match made in heaven' moet zoeken door te bekijken hoeveel van jouw antwoorden er overeen kwamen met die van hem of haar (we hebben maar 5 jongens, dus er ontstaan natuurlijk ook meidenkoppels).

-Voor dit spel heb ik Dick en Maril trouwens hartelijk bedankt, ze weten hoe LEUK ik deze dingen vind..-

Toen iedereen aan het eind van de avond een match had gevonden liepen we gezamenlijk terug naar het plein waar we op het begin van de avond verzamelden en mochten we allemaal met zijn tweeën 3 vragen bedenken die we vrijdag aan een leerkracht op een Poolse school mochten stellen. Deze zetten we op de groepsapp en daarna zijn we met z'n allen naar een club gegaan om even na te borrelen (wat trouwens wel erg gezellig was :) ).

Vandaag ben ik helaas erg vroeg wakker, maar wel helemaal klaar om te gaan.

Op het programma: het bezoeken van een Joodse wijk en hun synagoge en daarna zullen we de fabriek waar een groot deel van de film Schindler's List is opgenomen bekijken.

Liefs,

Daphne