Pabokrakau.reismee.nl

Dag 2, Joodse wijk.

Hallo!

Vandaag hebben we een lange, interessante dag gehad. Joodse wijk, synagoge en begraafplaats gezien. Hierna naar een aantal plekken waar Schindler's List is opgenomen en als laatste naar Schindler's fabriek geweest. We hebben ontzettend veel indrukken opgedaan van hoe het hier vroeger geweest is.

Schindler's fabriek is tegenwoordig vooral ingericht als museum. Je herkent sommige stukken uit de film en verder maak je een reis door de tijd waarin je quotes en foto's ziet van onder andere Schindler's Joden. Iedereen mocht hier op eigen initiatief rondlopen en rustig alles bekijken. De enige afspraak was dat we achteraf buiten elkaar op zouden wachten zodat we samen terug konden lopen.

Als afsluiting zijn we met zijn allen heerlijk in het zonnetje aan de waterkant gaan zitten waar we na hebben gepraat over de dag en kort stil hebben gestaan bij de volgende activiteit: Auschwitz en Birkenau.

's Avonds hebben we ons in groepen verdeeld en heeft iedereen een plek gekozen om te gaan eten en nog even na te borrelen. Wij zijn gezellig met Dick naar een klein restaurantje gegaan waar we buiten heerlijk hebben gegeten En de serveersters boos hebben gemaakt. Oeps. We hebben gepraat en gelachen en zijn hierna allemaal weer onze eigen weg gegaan.
Vandaag zullen we rondlopen over de concentratiekampen om een idee op te doen van de horror die zich hier af heeft gespeeld. Wat het met me zal doen? Geen idee. Dat zie je vanavond.
Liefs.